همان‌طور که در بخش اول گفتیم، هیچ مشخصه‌ای از خودرو به اندازه‌ی سرعتش انسان را به هیجان نمی‌آورد. این موجودات چهارچرخ که باعث می‌شوند آدرنالین در رگ‌های‌مان جریان پیدا کند، نتیجه‌ی کار بهترین مهندسان بشر هستند. به‌خاطر همین آدرنالین است که علاقه‌مندان به خودرو زندگی خود را برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر به خطر می‌اندازند. بعضی‌ها مثل راننده‌ی فرمول یک آیرتون سنا یا بازیگر فیلم Fast and Furious پائول واکر، حتی جان خود را در این راه از دست داده‌اند. علی رغم وجود خطرات بسیار هنوز مردم سعی می‌کنند رکودهای جدید سرعت بر جای بگذارند و به‌نظر می‌رسد بعضی‌ها به سرعت معتاد هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، با مجله ایرانگان همراه باشید تا با هم سریع‌ترین خودروهای جهان را بررسی کنیم. 


Koenigsegg CCR - 390 KMH

Koenigsegg CCR - 390 KMH

Koenigsegg  یک بار دیگر در لیست ده خودرو سریع‌ جهان خودنمایی می‌کند. مدل CCR این کارخانه یک خودرو مسابقه است که برای مدت کوتاهی سریع‌ترین خودرو جهان محسوب می‌شد، اما خیلی زود بوگاتی جای آن را گرفت. این خودرو در پیست حلقه‌ای ناردوی ایتالیا در سال 2005 به سرعت 390 کیلومتر بر ساعت رسید و خود را میان رکورد داران سرعت جهان جای داد. CCR از نسل قبلی خودروهای Koenigsegg  است اما باز هم جزو سریع‌ترین خودروهای جهان محسوب می شود. باید خاطر نشان کرد که CCR اولین خودرویی بود که توانست رکورد هشت ساله‌ی McLaren F1 را بشکند. این خودرو یک موتور 4.7 لیتری V8 با 806 اسب بخار قدرت دارد. طبق ارزیابی‌های کارخانه‌ی تولید کننده، CCR می‌تواند در 3.7 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر برسد. 


McLaren F1 - 388 KMH

McLaren F1 - 388 KMH

حتی پس از 23 سال، McLaren F1  هنوز هم جز سریع‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو طراحی داخلی منحصر‌به‌فردی دارد؛ صندلی راننده‌‌ی آن وسط قرار دارد و دو صندلی مسافر هم پشت قرار دارند. McLaren F1 برای هشت سال سریع‌ترین خودرو جهان بود، اما با بدنه‌ی فیبر کربن، صندلی راننده‌ی وسط و طراحی منحصر‌به‌فردش هنوز هم یکی از جذاب‌ترین خودروهایی است که تا به امروز تولید شده. این خودرو که یک موتور 6.1 لیتری BMW M V12 با 670 اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند در زمان کمتر از 3.2 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر برسد. هم‌چنین طراحی فوق‌العاده‌ی آن باعث می‌شود راحت‌تر به حداکثر سرعتش برسد. در یک دوره‌ی 6 ساله 106 دستگاه از این خودرو تولید شد و در سال 2013 شمار‌ه‌ی 066 آن به قیمت 8.47 دلار فروخته شد. 


Zenvo ST1 - 375 KMH

Zenvo ST1 - 375 KMH

این خودرو که توسط کارخانه دانمارکی Zenvo تولید شده، یک ابر خودرو دست‌ساز است که توسط یک تیم کوچک ساخته شده است. این اولین ابر خودرو این کارخانه است که در سال 2009 به بازار عرضه شد. ST1 به‌ راحتی می‌تواند به سرعت 375 کیلومتر بر ساعت برسد و در 3 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو یک موتور 6.8 لیتری V8 با 1.104 دارد که باعث می‌شود سرعت 0 تا 200 کیلومتر را در 8.9 ثانیه طی کند. 


Pagani Huayara - 370 KMH

Pagani Huayara - 370 KMH

پاگانی در بازار ابر خودروها طوفانی به پا کرده و در دوره‌‌ای کوتاه نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. این کارخانه برای علاقه‌مندان به سرعت و معتادان به آدرنالین خودروهایی با کیفیت تولید می‌کند که نه‌تنها بسیار سریع‌ هستند، بلکه طراحی‌های منحصربه‌فردی هم دارند. این خودرو بیشتر برای عملکرد فوق‌العاده‌اش که تمام خودروهای موجود در بازار را کنار می‌زند شهرت پیدا کرده است. Huayara  سریع‌ترین خودرو جهان نیست، اما شتابش همه را شگفت‌زده می‌کند. این خودرو یک موتور 6 لیتری Turbo V8 با 730 اسب بخار قدرت دارد و در 2.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر می‌رسد. 


Aston Martin One-77 - 354 KMH

Aston Martin One-77 - 354 KMH

این خودرو که توسط کارخانه‌ی انگلیسی Aston Martin تولید شده، قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرو این کارخانه است. ظاهر آن با آستون مارتین‌هایی که در جاده‌ها دیده می‌شوند شباهت زیادی ندارد با این تفاوت که یک موتور 7.3 لیتری V12 با 750 اسب بخار قدرت دارد. فقط 77 دستگاه از این خودرو تولید شده و علاوه‌ بر عملکرد فوق‌العادش، ظاهر بسیار زیبایش هم شهرت زیادی دارد. این خودرو در 3.5 ثانیه از سرعت 0  به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 


منبع : Globalcarsbrands